keskiviikko 15. toukokuuta 2019

Sisällöntuotannon pikavinkit


“Pitäisi saada nyt vähän materiaalia tähän markkinointiin ja mielellään vähä sisältöäkin siihen materiaaliin.”

Sisällöntuotanto ei ole pelkkää tekstin kirjoittamista. Jotta viestinnällä ja markkinoinnilla olisi vaikuttavuutta, tulee pohjatyön olla riittävää, viestin kärjen selkeä ja tuotetun tekstin rakentteellakin on merkitystä.

Onneksi sisällöntuottamista ei tarvitse tehdä ihan sokkona. Netti tursuaa ohjeita niille, jotka haluavat kokeilla itse. Ja josko tuleekin sellainen olo, että haluaa ulkoistaa tämän vaiheen markkinoinnista ja viestinnästä, niin siihenkin löytyy apuja ammattilaisten toimesta.




Keräsin teille nopeat tärpit sisällöntuotannon kanssa alkuun pääsemiseen:

1. Aloita lopusta
- Kenen haluat lukevan, näkevän ja kokevan viestintäsi?

2. Millaista sisältöä asiakkaasi haluavat ja tarvitsevat?  
- Älä suunnittele viestintää itsellesi vaan mieti millaisella tiedolla on lisäarvoa 1. kohdassa määrittelemillesi asiakasryhmille.

SEO eli hakukoneoptimointi on hyvä työkalu sisällöntuotannossa.
3. Hakukoneoptimoi viestintäsi
- Tämä kuulostaa pelottavalta, mutta käytä hetki aikaa tutkiaksesi millaisilla hakusanoilla saisit parhaan näkyvyyden viestinnällesi.

4. Valitse kanavat
- Palaa kohtaan 1 ja mieti mitkä ovat tärkeimmät viestintäkanavat kohderyhmäsi kannalta. Huomaa, että eri viestintätilanteissa kanavat voivat olla aivan erilaiset.


Laadukas sisällöntuotanto tuo lisää asiakkaita ja myyntiä.

Mistä lisää vinkkejä? 

Sisällöntuotantoon ja sen strategioihin saa lisää apuja esimerkiksi Valorian supertähdiltä. Valorian nettisivuilta löytyy myös podcasteja ja videoita aiheesta. Klikkaa innostumaan!


Kun sisältöstrategia on hallussa on toteuttamisen aika ja videomarkkinoinnin terävöittämiseen meillä on tulossa erinomainen koulutus perjantaina 24.5.2019.
Lisätietoja ja ilmoittautuminen täällä.



Lisää Akaan Nuorkauppakamarin järjestämiä tapahtumia löydät osoitteesta
https://www.jciakaa.fi/tapahtumakalenteri.

Ja sitten vaan tuottamaan sisältöä!

T:Annamaija


Annamaija Åhman on Akaan Nuorkauppakamarin valmistautuva puheenjohtaja (DP), diplomi-insinööri ja projektipäällikkö Winco Oy:ssä, joka intoilee OTOna viestinnästä, sisällöntuotannosta ja markkinoinnista.  



ps. Tämän blogitekstin kanssa käytin tuntitolkulla aikaa, kunnes pysähdyin miettimään kenelle ja miksi, mitä ja mihin. Sitten olikin jo paljon helpompaa!  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nuorkauppakamarissa tehtaillaan toimitusjohtajia

Hallitustyöskentelyä, markkinointia, budjetin laadintaa, junnaamaan jääneen projektin eteenpäin viemistä… Vaikka nuo edeltävät jutut liittyv...